Моды и патчи для Doom3

Информация о выходе новых игр, демо-версий, патчей, демо-роликов и скриншотов

Сообщение Spike » Чт авг 05, 2004 1:19 am

Игра только-только вышла, а уже доступны фанатские моды:

Fightclub:
- Никакого другого оружия кроме Fists/Flashlight (Кулака/Фонарика)
- Попадания в голову дают в 4 раза больше повреждений
- Скорость бега уменьшилась до стандартной скорости ходьбы
- Скорость ходьбы уменьшилась на половину по сравнению со стандартной.
- Различные повреждения у Кулака и Фонарика
Скачать: <a href='http://www.extreme-players.de/download.php?id=7166' target='_blank'>FightClub (6Кб)</a>
Chainsaws Only:
- Из оружия только Chainsaw
- Скорость бега увеличина в два раз
Скачать: <a href='http://www.extreme-players.de/download.php?id=7167' target='_blank'>Chainsaws Only (3Кб)</a>
RocketDM:
- Из оружия только Rocket Launcher
- Скорость бега увеличина на 30%
- Скорость ходьбы увеличина на 30%
- Изменена величина повреждений, наносимых самому себе,
так что Вы можете делать рокетджамп на другие платформы
Скачать: <a href='http://www.extreme-players.de/download.php?id=7168' target='_blank'>RocketDM (3Кб)</a>

Не заставил себя ждать и весьма ожидаемый мод, получивший название Ungibbable. Всех нас (почти) бесит то, что адские демоны исчезают, едва их несколько раз ласково ткнуть кулачком под задницу или неосторожно задеть из шутгана по нежной скалящейся улыбке. Данный мод несет в себе добрую миссию дарить монстрам немножко больше времени в вашей игре, нежели злые, скупые дядьки из Id Software. Так что, теперь можете в полной красе наглядеться на честно подстреленного Imp-а, а не на "салют" в честь неусытного Люцифера. Впрочем, его никто не отменял - через несколько минут монстры все же отправятся туда, куда им было предназначено. Сила, видите ли. <a href='http://www.pcgamemods.com/6475' target='_blank'>Скачать (160Кб)</a>

В сети появился патч, позволяющий запускать DooM3 под операционными системами Windows98(se) и WindowsME... Ранее уже официально сообщалось, что игра не сможет работать в этих системах. Говорилось о поддержке только NT-систем и скором выпуске бинарников для Linux.
<a href='http://www.cnczone.de/downloads/mediapool/76/4082004doom3anyos.rar' target='_blank'>http://www.cnczone.de/downloads/mediapool/...4doom3anyos.rar</a>
Для его установки потребуется взять первый диск и заменить на нём установочный файл, а после закатать всё это на новую болванку. Стоит заметить, что вы можете это сделать только если обладаете лицензионной копией, в противном случае - вы нарушаете закон - срочно позвоните 02 и признайтесь в преступлении.

Вслед за патчем, позволяющим играть под Windows98 и WindowsME представляю вашему вниманию еще один не менее интересный - снимающий ограниченние 4-x игроков в сетевой игре.
Теперь сразу 32 злостных агрессивных думера могут вступить в ожесточённую схватку. <a href='http://justbi0.de/d3.html' target='_blank'>Качаем патч</a>

Источник: www.extreme-players.de и doom3.ru
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--><a href="http://www.foobar2000.ru/" target="_blank">www.foobar2000.ru - все о любимом аудиоплеере.</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
RUSnet #foobar2000 #miranda.
<a href="http://www.foobar2000.ru/" target="_blank">Изображение</a>

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Даша, я люблю тебя!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Spike
Генерал-лейтенант
 
Сообщений: 3036
Зарегистрирован: Вт мар 18, 2003 7:34 am
Откуда: Ачинск, Красноярский край
Пункты репутации: 0

Сообщение Spike » Пн авг 16, 2004 2:03 am

Далее:
Появился новый крутой мод от "шейдерного волшебника" Junkguy (автор нашумевших модификаций для Doom3 - Ungibbable и Cel Shader). Этот замечательный человек сделал крутую фичу - внес в игру parallax mapping для всех текстур. Parallax mapping, который также известен как virtual displacement mapping, является мощной технологией, неслабо добавляющей реализма при отображении текстур. Мод успешно справляется со всеми стандартными картам Doom3, и кроме того содержит туториал, в котором описывается, что надо сделать для его работы на пользовательских картах. Качаем (9,9 мб) - <a href='http://doom3.filefront.com/file/;29475' target='_blank'>http://doom3.filefront.com/file/;29475</a>
Установка:
1) Если у вас есть другие шейдерные модификации, удалите их.
2) Положите pak_Parallax.pk4 в папочку base.
3) Пускайте Doom3.
Требования к работе мода:
- Необходимо использовать HIGH или ULTRA режим.
- Необходимо, чтобы были включены SPECULAR и BUMP MAPS.
- Для того, чтобы мод работал в мультиплейере, необходимо чтобы он также стоял у всех остальных участников.
- Минимально допустимые видеокарты Radeon 9500 или GeForce FX. Изображение(((
Источник - www.doom3.ru
Последний раз редактировалось Spike Пн авг 16, 2004 2:05 am, всего редактировалось 1 раз.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--><a href="http://www.foobar2000.ru/" target="_blank">www.foobar2000.ru - все о любимом аудиоплеере.</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
RUSnet #foobar2000 #miranda.
<a href="http://www.foobar2000.ru/" target="_blank">Изображение</a>

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Даша, я люблю тебя!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Spike
Генерал-лейтенант
 
Сообщений: 3036
Зарегистрирован: Вт мар 18, 2003 7:34 am
Откуда: Ачинск, Красноярский край
Пункты репутации: 0

Сообщение Spike » Чт авг 19, 2004 1:05 am

Коды для сейфов. №Сейфа Уровень Подуровень Код Источник Содержание сейфа
Код: выделить все
001   Mars city   Maintenance  396 Adam Berneche's PDA   bullets   
003   Recycling 2   Monorail Access   483 Nick Sadowayj's PDA   grenades, plasma cell, armor, clips   
009   Alpha Labs 1   EPD Lab   752 Kyle Berger's PDA   lg. med. kit, armor, grenades, clip   
013   Admin   Alpha Labs Hallway   586 Alan Dorweiler's PDA   Grenades, Shells, Clip, Armor   
017   Mars City   Infirmary   347 Dr. MArk Caseon' s PDA   shells, clip, armor, lg. med kit   
023   Mars City Und.   Energy Stabalization Unit  531 Grant Bastion's PDA   sm. armor, shells, lg. med. kit   
038   Alpha Labs 2   MFS Compressor   409 Andrew Chin's PDA   armor, clip, grenades   
039   Alpha Labs 2   Coolant Control   102 Walter Connor's PDA   clips, armor   
047   Alpha Labs 3   Hazardous Materials Lift   123 Mark Lamia's PDA   grenades, clips   
048   Alpha Labs 3   Coolant Monitoring  123 Mark Lamia's PDA   plasma cells, ammo belt, lg. med. kit   
049   Alpha Labs 3   EFR Staging Room  123 Mark Lamia's PDA   sm. armor   
054   Communitications   Security Office   246 Ben Wolfe's PDA   grenades, armor   
054   Monorail   Siite 2 Boarding Platform  142 Charles Hollies's PDA   armor, rockets, grenades   
063   EnPro Plant   Power Core Access   972 Theresa Chasar's PDA   plasma gun, cells, sm. med kit.   
064   Alpha Labs 4   EFR Master Valve   651 Henry Nelson's PDA   sm. armor, clip, plasma cell   
078   Monorail   Delta Security Checkpoint   364 Karl Cullen's PDA   lg. med. ket, clips, grenades   
079   Monorail   Delta Security Checkpoint   364 Karl Cullen's PDA   lg. med. kits, clips, grenades   
103   Delta Labs Lvl 2B   Maintenance Corridor   259 Francis Jackson's PDA   plasma cell, shells, lg. med. kit   
104   Delta Labs Lvl. 4   Delta 4 Security   579 Jack Gilbert's PDA   rockets, armor, ammo belt   
112   Delta 2A   Records Office   538 Frank Cinder's PDA   sm. armor, cells, shotgun   
114   Delta 2A   Operations Server Room  715 Note on Cabinet   backpack, armor, clip   
116   Delta 2A   Delta Security  972 Laptop in Delta Security   lg. med. kit, armor, plasma gun, BFG cell   
116   Delta 2B   Specimen Research Lab 624 Dr. Michael's informs you   shells, bullets, plasma cell   
117   Delta 2B   Specimen Research Lab   624 Dr. Michael's informs you   armor, BFG cell, grenades   
213   Delta 2B   Stasis Transfer Lab   371 Jacob Stemmon's PDA   shells, clip, plasma cells   
21D   Delta 1   Storage Room 21-D   298 Robert Price's PDA   armor, rockets, lg. med. kit, grenades   
317   Delta 4   Terminal Office Storage   841 Frank Cerano's PDA   armor, rockets, lg. med. kit, clips, bullets   
386   Delta 3   T1 Access   836 Han Lee's PDA   clips, lg. med kit, ammo belt, bullets   
387   Delta 3   T1 Access   836 Han Lee's PDA   clip, rocket, grenades, lg. med kit, armor   
452   CPU Complex   Entrance Checkpoint   571 Bruce Jackson's PDA   rocket launcher, rockets, grenades   
666   Delta 2B   Analysis Control   372 Note on Cabinet   imp, armor   
669   CPU Complex   Lab A Upper Floors   468 Charlie Haskell's PDA   grenades, plasma cells, armor

Список консольных команд
Код: выделить все
aasStats - shows AAS stats
addarrow - adds a debug arrow
addChatLine - internal use - core to game chat lines
addline - adds a debug line
aviCmdDemo - writes AVIs for a command demo
aviDemo - writes AVIs for a demo
aviGame - writes AVIs for the current game
benchmark - benchmark
bind - binds a command to a key
bindRagdoll - binds ragdoll at the current drag position
bindunbindtwo - binds a key but unbinds it first if there are more than two binds
blinkline - blinks a debug line
centerview - centers the view
checkNewVersion - check if a new version of the game is available
clear - clears the console
clearLights - clears all lights
clientDropWeapon - drop current weapon
clientMessageMode - ingame gui message mode
clientVoiceChat - voice chats: clientVoiceChat
clientVoiceChatTeam - team voice chats: clientVoiceChat
closeViewNotes - close the view showing any notes for this map
collisionModelInfo - shows collision model info
combineCubeImages - combines six images for roq compression
compressDemo - compresses a demo file
conDump - dumps the console text to a file
connect - connects to a server
crash - causes a crash
cvar_restart - restart the cvar system
damage - apply damage to an entity
debugger - launches the Script Debugger
deleteSelected - deletes selected entity
demoShot - writes a screenshot for a demo
devmap - loads a map in developer mode
dir - lists a folder
dirtree - lists a folder with subfolders
disasmScript - disassembles script
disconnect - disconnects from a game
dmap - compiles a map
echo - prints text
editAFs - launches the in-game Articulated Figure Editor
editDecls - launches the in-game Declaration Editor
editGUIs - launches the GUI Editor
editLights - launches the in-game Light Editor
editor - launches the level editor Radiant
editParticles - launches the in-game Particle Editor
editPDAs - launches the in-game PDA Editor
editScripts - launches the in-game Script Editor
editSounds - launches the in-game Sound Editor
envshot - takes an environment shot
error - causes an error
exec - executes a config file
execMachineSpec - execs the appropriate config files and sets cvars based on com_machineSpec
exit - exits the game
exitCmdDemo - exits a command demo
exportmodels - exports models
finishBuild - finishes the build process
freeze - freezes the game for a number of seconds
game_memory - displays game class info
gameError - causes a game error
gameKick - same as kick, but recognizes player names
getviewpos - prints the current view position
gfxInfo - show graphics info
give - gives one or more items
god - enables god mode
heartbeat - send a heartbeat to the the master servers
help - shows help
hitch - hitches the game
in_restart - restarts the input system
keepTestModel - keeps the last test model in the game
kick - kick a client by connection number
kill - kills the player
killMonsters - removes all monsters
killMoveables - removes all moveables
killRagdolls - removes all ragdolls
LANScan - scans LAN for servers
listActiveEntities - lists active game entities
listAF - lists articulated figures
listAnims - lists all animations
listAudios - lists Audios
listBinds - lists key bindings
listClasses - lists game classes
listCmds - lists commands
listCollisionModels - lists collision models
listCvars - lists cvars
listDecls - lists all decls
listDictKeys - lists all keys used by dictionaries
listDictValues - lists all values used by dictionaries
listEmails - lists Emails
listEntities - lists game entities
listEntityDefs - lists entity defs
listFX - lists FX systems
listGameCmds - lists game commands
listGuis - lists guis
listHuffmanFrequencies - lists decl text character frequencies
listImages - lists images
listLines - lists all debug lines
listMaterials - lists materials
listModelDefs - lists model defs
listModels - lists all models
listModes - lists all video modes
listMonsters - lists monsters
listParticles - lists particle systems
listPDAs - lists PDAs
listRenderEntityDefs - lists the entity defs
listRendererCmds - lists renderer commands
listRenderLightDefs - lists the light defs
listServers - lists scanned servers
listSkins - lists skins
listSoundCmds - lists sound commands
listSoundDecoders - list active sound decoders
listSounds - lists all sounds
listSoundShaders - lists sound shaders
listSpawnArgs - list the spawn args of an entity
listSystemCmds - lists system commands
listTables - lists tables
listThreads - lists script threads
listToolCmds - lists tool commands
listTypeInfo - list type info
listVertexCache - lists vertex cache
listVideos - lists Videos
loadGame - loads a game
localizeGuis - localize guis
localizeMaps - localize maps
makeAmbientMap - makes an ambient map
MakeMegaTexture - processes giant images
map - loads a map
memoryDump - creates a memory dump
memoryDumpCompressed - creates a compressed memory dump
modulateLights - modifies shader parms on all lights
nextAnim - shows next animation on test model
nextFrame - shows next animation frame on test model
nextGUI - teleport the player to the next func_static with a gui
nextMap - loads the next map on the server
noclip - disables collision detection for the player
notarget - disables the player as a target
parse - prints tokenized string
path - lists search paths
playCmdDemo - plays back a command demo
playDemo - plays back a demo
playerModel - sets the given model on the player
popLight - removes the last created light
prevAnim - shows previous animation on test model
prevFrame - shows previous animation frame on test model
printAF - prints an articulated figure
printAudio - prints an Video
printEmail - prints an Email
printEntityDef - prints an entity def
printFX - prints an FX system
printMaterial - prints a material
printModel - prints model info
printModelDefs - prints a model def
printParticle - prints a particle system
printPDA - prints an PDA
printSkin - prints a skin
printSoundShader - prints a sound shader
printTable - prints a table
printVideo - prints a Audio
promptKey - prompt and sets the CD Key
quit - quits the game
rcon - sends remote console command to server
reconnect - reconnect to the last server we tried to connect to
recordDemo - records a demo
recordViewNotes - record the current view position with notes
reexportmodels - reexports models
regenerateWorld - regenerates all interactions
reloadanims - reloads animations
reloadARBprograms - reloads ARB programs
reloadCgPrograms - reloads CG programs
reloadDecls - reloads decls
reloadEngine - reloads the engine down to including the file system
reloadGuis - reloads guis
reloadImages - reloads images
reloadLanguage - reload language dict
reloadModels - reloads models
reloadScript - reloads scripts
reloadSounds - reloads all sounds
reloadSurface - reloads the decl and images for selected surface
remove - removes an entity
removeline - removes a debug line
renderbump - renders a bump map
renderbumpFlat - renders a flat bump map
reportImageDuplication - checks all referenced images for duplications
reportSurfaceAreas - lists all used materials sorted by surface area
rescanSI - internal - rescan serverinfo cvars and tell game
reset - resets a cvar
roq - encodes a roq file
runAAS - compiles an AAS file for a map
runAASDir - compiles AAS files for all maps in a folder
runReach - calculates reachability for an AAS file
s_restart - restarts the sound system
saveGame - saves a game
saveLights - saves all lights to the .map file
saveMoveables - save all moveables to the .map file
saveParticles - saves all lights to the .map file
saveRagdolls - save all ragdoll poses to the .map file
saveSelected - saves the selected entity to the .map file
say - text chat
sayTeam - team text chat
screenshot - takes a screenshot
script - executes a line of script
serverForceReady - force all players ready
serverInfo - shows server info
serverMapRestart - restart the current game
serverNextMap - change to the next map
set - sets a cvar
seta - sets a cvar and flags it as archive
setMachineSpec - detects system capabilities and sets com_machineSpec to appropriate value
sets - sets a cvar and flags it as server info
sett - sets a cvar and flags it as tool
setu - sets a cvar and flags it as user info
setviewpos - sets the current view position
showDictMemory - shows memory used by dictionaries
showInteractionMemory - shows memory used by interactions
showStringMemory - shows memory used by strings
showTriSurfMemory - shows memory used by triangle surfaces
showViewNotes - show any view notes for the current map, successive calls will cycle to the next note
sizeDown - makes the rendered view smaller
sizeUp - makes the rendered view larger
spawn - spawns a game entity
spawnServer - spawns a server
startBuild - prepares to make a build
stopRecording - stops demo recording
takeViewNotes - take notes about the current map from the current view
takeViewNotes2 - extended take view notes
teleport - teleports the player to an entity location
testAnim - tests an animation
testBlend - tests animation blending
testBoneFx - tests an FX system bound to a joint
testDamage - tests a damage def
testDeath - tests death
testFx - tests an FX system
testGUI - tests a gui
testImage - displays the given image centered on screen
testLight - tests a light
testmap - tests a map
testModel - tests a model
testParticleStopTime - tests particle stop time on a test model
testPointLight - tests a point light
testSave - writes out a test savegame
testSaveGame - test a save game for a level
testShaderParm - sets a shaderParm on an existing testModel
testSIMD - test SIMD code
testSkin - tests a skin on an existing testModel
testSound - tests a sound
testVideo - displays the given cinematic
timeCmdDemo - times a command demo
timeDemo - times a demo
timeDemoQuit - times a demo and quits
toggle - toggles a cvar
touch - touches a decl
touchFile - touches a file
touchFileList - touches a list of files
touchGui - touches a gui
touchModel - touches a model
trigger - triggers an entity
unbind - unbinds any command from a key
unbindall - unbinds any commands from all keys
unbindRagdoll - unbinds the selected ragdoll
updateUI - internal - cause a sync down of game-modified userinfo
vid_restart - restarts renderSystem
vstr - inserts the current value of a cvar as command text
wait - delays remaining buffered commands one or more frames
weaponSplat - projects a blood splat on the player weapon
where - prints the current view position
writeCmdDemo - writes a command demo
writeConfig - writes a config file
writeGameState - write game state
writePrecache - writes precache commands
Последний раз редактировалось Spike Чт авг 19, 2004 1:08 am, всего редактировалось 1 раз.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--><a href="http://www.foobar2000.ru/" target="_blank">www.foobar2000.ru - все о любимом аудиоплеере.</a><!--colorc--></span><!--/colorc-->
RUSnet #foobar2000 #miranda.
<a href="http://www.foobar2000.ru/" target="_blank">Изображение</a>

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Даша, я люблю тебя!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Spike
Генерал-лейтенант
 
Сообщений: 3036
Зарегистрирован: Вт мар 18, 2003 7:34 am
Откуда: Ачинск, Красноярский край
Пункты репутации: 0


Вернуться в Новости игрового мира

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 12

cron